péntek, augusztus 16, 2019

Jártomban-keltemben láttam

A barátcserjét az Örs vezér terén, az IKEA mellett létrehozott parkban szerettem meg. Lefotózva, egy kertészetben tudtam meg a nevét, ahol egyúttal igen csodálkoztak, hogy ilyen szép nagyra nőtt példányt nehéz találni nálunk, fagyérzékenysége miatt.


Illatos barátcserje / Botanikaland

Kertemben nem a legjobb helyre került, árnyékosra, s bár így alig virágzik, nagy örömömet lelem benne, mert lombozata is szép, s illatos. A két évvel ezelőtti télen visszafagyott, de szépen kihajtott újra.


Zuglóban fotóztam ezt a fügefát. Óbudán láttam nagyobbat is, de az napos, meleg lejtőn áll, házfal védelmében, ott nem olyan feltűnő jelenség...   Közönséges füge / Botanikaland és egy kis érdekesség:  Japán fügefa-nevelés / Terebess gyümölcskalauz