csütörtök, július 13, 2017

Mályvacserje / Hibiscus syriacus/ Rose of Sharon

Most virágzanak nálam a legszebben. A teltvirágúakról készítettem most képeket:








Az alapfajból is van néhány bokrom. Azóta szeretem ezeket a bokrokat, mióta egyik szomszédomnál a sövényében, nyírt, sűrű bokorként láttam. Akkor kevésbé tetszik, mikor nyírt, de ritkás ágrendszerű.
Egyetlen kivétel volt, mikor árnyékban növő, nem nyírt példányát láttam: nagy alapterületen, légies, könnyed látványt nyújtott, olyan volt, mint egy balett táncos.

A Vácrátóti Arborétumban is nagyon szép fajtákat láttam virágzásban, pár évvel ezelőtt.

Leírás róla:
Mályvacserje, Botanikaland
Kerti mályva metszése / Kertember

Metszéséről egy Youtube videó, angolul:
Pruning A Rose of Sharon / Bob Bricault, Horticulture Educator for Michigan State University