kedd, április 11, 2017

Metszőollók, most ezeket használom

Amióta az első ollóm tönkrement, azóta keresem a tökéletest. ( Az első azért volt az, mert az volt Az Első, ez egyértelmű.)
A formáját annyira megszoktam, hogy az ettől a típustól eltérőt már nem szívesen használom.

Egyik Hermes nevű, a Hermész boltokban kapható. Az élét gyakrabban kell élezni, cserébe jóval olcsóbb, mint az ARS olló, tehát kevésbé féltem.



Az ARS metszőolló éle fantasztikus. Kicsit aggaszt, hogy - miután a csomagolásától csak szétszedve tudtam kiszabadítani, - azt olvastam a használati utasításban, hogy élezéshez nem ajánlják szétszedni, mert utána átlag halandó nem tudja jól meghúzni a központi csavart....Vesződtem is vele eleget.




Mindkettőnek egyforma rugója van. Ez a fajta rugó nem koszolódik, nem súrlódik, nem nyisszog a földszemcséktől. Mindkét olló automatikusan nyílik erős szorításra, s egy kézzel zárható.

A kettő egymás mellett: