hétfő, június 19, 2017

A Budatétényi Rózsakertben jártam

szombaton, a nyílt napon. Szerencsés időnk volt, bár kissé szeles, nem tűzött a nap, s nem is esett az eső. Ez az egyik legszebb ágyás most:


Volt szakvezetés is a kertben, s később illóolaj bemutató, ahol sok érdekességről hallottam.
Például, hogy egy növény illóolajának illata nem feltétlenül egyezik meg magának a növénynek az illatával, s hogy a 100% növényi eredetű illóolaj nem feltétlenül azonos jelentésű a terápiás tisztasággal.
S a kamilla illóolaja kékre fest, s a rózsaolaj kb. 400 molekulából áll...

Két talajtakaró rózsa különösen tetszett a kertben:






Szerencsére a rózsavásár nem volt annyira komoly, hogy kísértésbe essem, pedig nagyon tartottam tőle, hogy megint egy, vagy több tő rózsával fogok hazatérni.

Bár messze nem olyan szép kert, (össze sem lenne szabad hasonlítani), mint a Bécs melletti Baden parkja, azért több olyan rózsa látható itt természetes valójában, amit itthon máshol, nyitott kertben, nem láthatunk.

Amúgy a virágzó rózsák nekem a szabadságot, a nyarat, napsütést jelentik, s gondolom, nem vagyok ezzel egyedül...