péntek, június 09, 2017

Vegyszerek nélkül gondozott kertben jártam - Kertnézőben

Sajnos a gyógynövényes, hetenkénti permetezés, s különösen a 'Pi' kertészet tőlem nagyon távol áll, ez nem az a módszer, amit keresek, vagy amit alkalmazni tudnék. Érdekességként, rácsodálkozni, egy pillanatra megállni és gondolkodni róla, talán nem volt hiábavaló.

( Saját kertemben a 'laissez fair' elvet vallom. Megtehetem, nem a megélhetésem függ tőle.
A permetezést a lustaságom, s a szag-érzékenységem miatt hanyagolom, s belátom, hogy ez is okolható bizonyos betegségek elharapódzásánál a kertemben.
Viszont a túlzott méreghasználat is árthat a növényeknek, s a többi élőlénynek, akik ha eltűnnek az ökoszisztémából, annak mi is kárát láthatjuk.)

Mint minden eddig látott kertben itt is volt látnivaló bőven, új növények is.
Legjobban a csirkék szálláshelye tetszett:





Kneipp száraztaposó is nagy ötlet, szépen kivitelezve:



Egyszer még én is szeretnék pár futókacsát. Ebben a kertben, a kistermetű kutyával jól kijönnek:


Újfajta ültetési módját láttam a burgonyának: magasított ágyáson elforgatva még két kisebb magaságyás, összesen 3 szinten:



Talán el sem mentem volna, ha nincs számos szép rózsa is a kertben:
Magastörzsű 'Jazz', ( Tantau)





'Pierre de Ronsard' másik nevén 'Eden', ( Meilland), nagyvirágú futórózsa:



Ez pedig egy magról kelt szépség: