péntek, június 14, 2019

A rózsakert Baden bei Wien-ben

az a hely, ahol a rózsák szerelmese lettem. Rózsamániám története / Én kis földem
Budapestről és környékéről elérhető távolságra van, nagyon barátságos kisvárosban, ahol szintén sok látnivaló akad. Gyógyvizes fürdők is vannak, strandok a városkán belül.



Mivel a Rózsatársasággal eredetileg csak a bécsi Volksgarten meglátogatása szerepelt a programban, így kevesebb idő jutott Badenre, mint amennyire mindenkinek igénye lett volna.

Már parkolás után gyönyörködhettünk egy kis téren levő, szép növénykiültetésében.


(Most sajnos sportrendezvény volt az egyik fürdőben, s az ahhoz társuló hangos zene nem volt a kedvünkre való, s parkoló helyet is keresni kellett.)






A parknak két főbejárata van, de több ponton, oldalról is megközelíthető, nem zárt park: a kisváros szerves része.

A Helenenstrasse + Doblhoffgasse sarok felől a leglátványosabb részére lépünk be, míg ha többi oldala felől közelítünk, szép lassan csöppenünk bele a csodába.

Rendszeresen vannak fotókiállítások is a parkban, ami nekem elsőre mindig furcsának tűnik.

La Gacilly Baden Photo Festival






A viszonylag új pergola megoldásait mindig lefényképezem, remélve, hogy egyszer sor kerül rá, hogy saját kertben megvalósíthassam, - persze kisebb léptékben.





Az egyszerűbb, régi pergolán is gyönyörű rózsák futnak.



Vannak különálló támrendszerek, melyre a rózsák felfutva oszlopokat képeznek.


Igyekszem a kedvenceimet minden alkalommal meglátogatni, s ez az apró virágú rózsa is közéjük tartozik.

Itt a tavalyi bejegyzésem:
Rózsakertben voltam / Én kis földem

S ezt is találtam mástól:
Baden bei Wien / Bécsből jelentjük



Bármikor elmegyek újra, bármikor visznek, itt már otthon érzem magam. Most már illene tényleg németül is tudni kicsit...