szerda, április 11, 2018

Kertnézőben voltam,

kicsike japánkertben, az Édenpont szervezésében.
 ( Volt Kertnézőben: Edenpont;  Japánkert / Edenpont )

Nehezen találtam oda, s erről a béna navigáció is tehet. Kellett pár perc, hogy lenyugodva, a kertben létezve, felfoghassam szépségeit és értékeit.
Borús, hűvös idő, s a kert kicsiny mérete, a gyönyörű kilátást megzavaró légvezetékeken túllépve, sok-sok apró részlet, érdekesség volt látható:


A mandula fácska virágzott, nem a cseresznye. Hiába volt mandulafám, hagytam felnőni, s bizony a magasban már csak a madarak örülhettek virágai szépségének.

Szeretem a kavicskertet, s meglepődtem, hogy picike méretei ellenére is milyen jó hatást kelt:



Japán stílusban megnyírt, hétköznapi bokrokat meg sem lehetett ismerni, egyenként kérdeztünk rá a kert bemutatójától, ki-kicsoda. Furcsa szépségek, kicsi különlegességek:




A kis tó, a hozzá vezető patakkal szépen tükrözi az eget, s a környezetet.






A kert élvezetében sokat segített Érik Borja: A harmónia kertje című könyve.

 

Itt egy leírás a könyvről, képpel: Kelet-Ázsiáról könyvek útján blog



Itt pedig egy francia sorozatból, egy rész a japánkertekről:
(francia nyelven, angol felirattal)

     
(A sorozatról pedig itt: Jardins d'ici et d'ailleurs / Wikipedia)