szerda, április 18, 2018

Tulipánok: élőben az igaziak

de emlékezni segítenek a képek, mit, hova ültettem.


 Nem szoktam kiszedni őket elvirágzás után a földből, csak ha már alig virágoznak. ( Akkor már a földben elnyomják egymást a szaporodó kicsi hagymák.) Úgy látom, 3-4 évig így is szépen díszítenek.










Tavasszal, mikor virágoznak, kis füzetbe összeírom azokat a területeket, ahonnan hiányzanak, s ősszel így újabb területeket ültetek be kb. 7-8 tulipánnal, foltonként.
A következő pár évben megtöbbszöröződnek, majd szép lassan leállnak a virágzással.




Szeretem a botanikai tulipánokat nagyon.
Alacsonyabbak, kis virágfejük van, de egy hagymához több virág is tartozik.









A 'flaming' típusúakat is igen kedvelem...


 - s a sötétebb színárnyalatokat is.


Eddig majdnem minden évben
  Tulipánvilág -  TulipánVilág
  Szászírisz - Szász Íriszkert
  Fexin - Fexin Virághagyma Webáruház
volt, ahonnan rendeltem a tulipánokat, s csak néha vettem máshol egy- egy csomaggal.
Mivel születésnapom nyár végén van, s addigra már kaphatóak a kertészetekben, volt, hogy ott választhattam magamnak ajándékot. Így kétszer örülhettem neki, vásárláskor és virágzáskor egyaránt.




Sokszor gondolok virágzás idején a Tulipomania korszakára, az 1600 évek időszakára.
Mennyire értékes volt akkor akár csak egy darab tulipánhagyma, s ehhez képest milyen gazdag vagyok én most ezzel a sok szép virággal...
angolul egy cikk: Tulipomania! / The Paris Review
magyarul a korszakról Tulipánmánia /Botanikaland